Druhy jógy, naši lektoři a nabídka

Lekce rozdělujeme podle druhu jógy a náročnosti cvičení. Vyzkoušejte také různé lektory a objevte co vám vyhovuje.

Jemná < 90 bpm

Jemné styly odpovídají klasické, hatha józe, zaměřené na získání kloubní flexibility a protažení svalů. Více zdůrazňují soustředění a dlouhou, avšak pohodlnou výdrž v pozicích. Je čas na zapojování vnitřních svalů a zlepšení správné techniky. Z lekce odejdete odpočatí a uvolnění.

Dynamická 90 - 110 bpm

Střední, v moderní době nejpopulárnější intenzita cvičení. Jednotlivé pozice na sebe v plynulém sledu navazují, často s dynamickým mezikrokem, vinjásou. Posiluje se střed těla, drží se polohy náročné na velké svaly. Odejdete osvěžení, protažení a posílení.

Náročná > 110 bpm

Pro ambiciózní, snažící se o maximální posílení svalů a středu těla současně s protažením v plynulé sekvenci poloh. Intenzivní hluboké dýchání a co největší koncentrace na pohyb a vaše tělo. Na konci také hluboké uvolnění. Odejdete zpocení, narovnaní a energizovaní.

Hatha jóga

Pradávná. Předchůdce všech posturálních stylů jógy (kladoucí důraz na polohy). Moderní formy jsou mírné. Podstatou jógy je naučit se vnímat i ty nejjemnější vibrace a energie a pracovat s nimi. Abychom ale byli schopní nasměrovat svou mysl dovnitř a tyto energie vnímat, je třeba očistit své fyzické tělo, zprůchodnit dráhy a zbavit se různých bloků, které jsme si svým životním stylem vytvořili. Očištěním těla dojde k celkovému uvolnění – i na úrovni psychické.

Iyengar jóga

Přesná a oblíbená. Soustředí se na správné polohy končetin a udržování pozic. Metoda tělesných a dechových cvičení vypracovaná B. K. S. Iyengarem z tradičních jógových nauk a celá desetiletí považovaná za nejucelenější a nejdůslednější koncepci jógových cvičení. Používá bloky, popruhy a deky, které zlepšují dosažení správné polohy a pomáhají se vyhnout zranění. Instruktoři studují nejméně dva roky na dosažení certifikátu. Vhodná zejména pro začátečníky a pro ty cvičence, kteří z různých důvodů nejsou schopni ovládnout techniku jógy bez dopomoci.

Jin jóga

Jin a jang jsou taoistickým konceptem, který v sobě spojuje dvě relativní kvality, jež jsou obsaženy ve všem kolem nás. Jin je více pasivní, dovnitř, ochlazující… jang je více aktivní, ven, zahřívající. Stejně tak i jin jóga je více pasivním stylem jógy (neznamená nutně snažším), který jde více do hloubky a adresuje více jinové části těla (části blíže k našemu středu, konkrétně kosti a pojivové tkáně). Tento styl jógy vyžaduje tiché přijetí a odevzdání. Narozdíl od jangového stylu jógy, který je více dynamický (většina dnešních stylů jógy) a zaměřuje se na posílení svalů, tedy jangové části těla. Tento styl jógy vyžaduje pohyb a opakování. Teprve společným protkáním těchto dvou kvalit můžeme dosáhnout celistvosti. Proto se můžeme dokonce setkat i s názorem, že cvičit pouze jang jógu znamená praktikovat jen polovinu asán.

Power jóga

Jako aštanga na steroidech. Má mnoho variací. Power jóga je dnes velmi rozšířený styl a poměrně často bývá běžnými lidmi zaměňován za klasickou jógu. Jedná se ale o dynamickou formu, v zásadě je to jednodušší varianta aštanga jógy. U power jógy více než u jiných stylů záleží na učiteli. Power jógu často učí lidé, kteří si pouze rozšířili působnost z aerobiku nebo pilates a klasickou jógu neznají. U nás však učí pouze lidé znalí jógy a power jóga je tak vhodným cvičením pro všechny, kteří potřebují pro praxi více pohybu a dynamiky.

Terapeutická jóga

Méně je více. Správný pohyb začíná od správného nastavení opor, páteř se uvolňuje. Terapeutická jóga vám pomůže vycítit problémy a předcházet jim, pomůže vám vytvořit v těle optimální podmínky potřebné k prevenci psychosomatických chorob a umožní sebe-léčení. Soustředí se na dech a jeho sladění s pohybem, je vhodná i pro začátečníky a prospívá například při bolestech zad a kyčlí. Lekce se věnují specifickým potřebám jednotlivců.

Základem je správné držení těla vycházející z kineziologie, na jeho dodržení se dbá ve všech asánách. Na hodinách můžete očekávat spinální cvičení, různé druhy kompenzačních cviků a delší výdrže v jednotlivých pozicích s důrazem na preciznost provedení. Mohou být zařazeny kratší dynamičtější pasáže. Hodiny jsou vhodné i pro začátečníky, kteří si myslí, že na jógu nemají dostatečnou flexibilitu či zkušenost.

Vinjása jóga

Vinjása (flow) spojuje různé sekvence jógových pozic, které posilují i protahují, zpevňují i uvolňují, revitalizují i uklidňují. Je to dynamická forma hathajógy stavějící na vědomém propojení dechu s pohybem. Kultivuje se při ní vnitřní i vnější síla, pracuje se s energií a pozorností, posiluje se vitalita a podporuje se přirozená inteligence těla v plynulém pohybu vedeném dechem. Současně ponechává prostor i pro spontánní, intuitivní pohyb.

Události

Kurzy jsou pravidelné uzavřené lekce, dílny (workshopy) delší jednorázová či víkendová setkání a pobyty se konají mimo Prahu.

Další nabídka

Představení služeb a zboží souvisejících s jógou, které nabízíme na recepci, v sále a menší místnosti i mimo prostory studia.