Druhy jógy, naši lektoři a nabídka

Lekce rozdělujeme podle druhu jógy a náročnosti cvičení. Vyzkoušejte také různé lektory a objevte co vám vyhovuje.

Jemná < 90 bpm

Jemné styly odpovídají klasické, hatha józe, zaměřené na získání kloubní flexibility a protažení svalů. Více zdůrazňují soustředění a dlouhou, avšak pohodlnou výdrž v pozicích. Je čas na zapojování vnitřních svalů a zlepšení správné techniky. Z lekce odejdete odpočatí a uvolnění.

Dynamická 90 - 110 bpm

Střední, v moderní době nejpopulárnější intenzita cvičení. Jednotlivé pozice na sebe v plynulém sledu navazují, často s dynamickým mezikrokem, vinjásou. Posiluje se střed těla, drží se polohy náročné na velké svaly. Odejdete osvěžení, protažení a posílení.

Náročná > 110 bpm

Pro ambiciózní, snažící se o maximální posílení svalů a středu těla současně s protažením v plynulé sekvenci poloh. Intenzivní hluboké dýchání a co největší koncentrace na pohyb a vaše tělo. Na konci také hluboké uvolnění. Odejdete zpocení, narovnaní a energizovaní.

Aštanga vinjása

Vážná. Sestavená z navazujících poloh, které plynule přecházejí jedna do druhé, jako v pozdravu slunci. Pojí dýchání s plynulou změnou. Dynamický styl jógy, jehož základem jsou ucelené série jógových pozic (ásan), mezi nimiž se plynule přechází v souladu s dechem (udžají), využívají se energetické zámky (bandhy) a směr pohledu (drišti). Obtížnost každé ze 6 sérií se zvyšuje postupně, což umožňuje neustálé výzvy. Tento styl jógy pocházející z jižní Indie z městečka Mysore patří k fyzicky nejnáročnějším.

Bhakti flow

Optimistická jóga. Moderní dynamický styl původem z USA vycházející z aštangy i tradiční hatha jógy. Základem lekce je dynamická vinjása sekvence na hudbu, která je doplněná zpěvem mantry s živým hudebním doprovodem a čtením inspirativního textu na začátku, a zakončená dechovým cvičením, relaxací a krátkou meditací.

Hatha jóga

Pradávná. Předchůdce všech posturálních stylů jógy (kladoucí důraz na polohy). Moderní formy jsou mírné. Podstatou jógy je naučit se vnímat i ty nejjemnější vibrace a energie a pracovat s nimi. Abychom ale byli schopní nasměrovat svou mysl dovnitř a tyto energie vnímat, je třeba očistit své fyzické tělo, zprůchodnit dráhy a zbavit se různých bloků, které jsme si svým životním stylem vytvořili. Očištěním těla dojde k celkovému uvolnění – i na úrovni psychické.

Iyengar jóga

Přesná a oblíbená. Soustředí se na správné polohy končetin a udržování pozic. Metoda tělesných a dechových cvičení vypracovaná B. K. S. Iyengarem z tradičních jógových nauk a celá desetiletí považovaná za nejucelenější a nejdůslednější koncepci jógových cvičení. Používá bloky, popruhy a deky, které zlepšují dosažení správné polohy a pomáhají se vyhnout zranění. Instruktoři studují nejméně dva roky na dosažení certifikátu. Vhodná zejména pro začátečníky a pro ty cvičence, kteří z různých důvodů nejsou schopni ovládnout techniku jógy bez dopomoci.

Jóga pro těhotné

Připraví tělo na porod / přirozeně regeneruje po něm. Vhodná i pro naprosté začátečníky. Jóga představuje bezpečnou a přirozenou metodu přípravy k porodu a mateřství. Hodiny se skládají z nenáročných pozic, které jsou zaměřené na jemné protažení a uvolnění těla a zlepšení držení těla, aby žena dobře fyzicky zvládla přibývající váhu v oblasti prsou a bříška. Dechová cvičení a cviky na zlepšení funkce pánevního dna připravují ženu k porodu. Cvičení během těhotenství vytváří bezpečný prostor k prohloubení vztahu maminky a děťátka a také prokazatelně zlepšuje regeneraci těla po porodu. Pokud jste jógu ještě necvičila, je možné začít cvičit na lekcích jógy pro těhotné se svolením od lékaře a začít s cvičením až od 13. týdne. Pokud máte dostatečné znalosti o těhotenství a zkušenosti s jógou, můžete přijít na kteroukoliv lekci z rozvrhu a přizpůsobit cvičení svému zdravotnímu stavu.

Vaše miminko je konečně tady a spolu s radostmi a péčí o něj přichází i jisté fyzické nástrahy – bolavá šíje a ramena od nošení a kojení miminka, uvolněné svaly pánevního dna a břišní svaly po porodu, nedostatek fyzické síly, a hlavně odpočinku kvůli spánkovému deficitu. Jóga muže napomoci eliminovat, nebo alespoň zmírnit tyto problémy a užít si pohodové a radostné mateřství. Cvičení jógy se doporučuje až po skončení šestinedělí (min. 8 týdnu po porodu císařským řezem) a po konzultaci s lékařem.

Protože se jedná o jemnou jógu, může se jí zúčastnit jakýkoliv začátečník, těhotenství není podmínkou :)

Jin jóga

Jin a jang jsou taoistickým konceptem, který v sobě spojuje dvě relativní kvality, jež jsou obsaženy ve všem kolem nás. Jin je více pasivní, dovnitř, ochlazující… jang je více aktivní, ven, zahřívající. Stejně tak i jin jóga je více pasivním stylem jógy (neznamená nutně snažším), který jde více do hloubky a adresuje více jinové části těla (části blíže k našemu středu, konkrétně kosti a pojivové tkáně). Tento styl jógy vyžaduje tiché přijetí a odevzdání. Narozdíl od jangového stylu jógy, který je více dynamický (většina dnešních stylů jógy) a zaměřuje se na posílení svalů, tedy jangové části těla. Tento styl jógy vyžaduje pohyb a opakování. Teprve společným protkáním těchto dvou kvalit můžeme dosáhnout celistvosti. Proto se můžeme dokonce setkat i s názorem, že cvičit pouze jang jógu znamená praktikovat jen polovinu asán.

Power jóga

Jako aštanga na steroidech. Má mnoho variací. Power jóga je dnes velmi rozšířený styl a poměrně často bývá běžnými lidmi zaměňován za klasickou jógu. Jedná se ale o dynamickou formu, v zásadě je to jednodušší varianta aštanga jógy. U power jógy více než u jiných stylů záleží na učiteli. Power jógu často učí lidé, kteří si pouze rozšířili působnost z aerobiku nebo pilates a klasickou jógu neznají. U nás však učí pouze lidé znalí jógy a power jóga je tak vhodným cvičením pro všechny, kteří potřebují pro praxi více pohybu a dynamiky.

Terapeutická jóga

Méně je více. Správný pohyb začíná od správného nastavení opor, páteř se uvolňuje. Terapeutická jóga vám pomůže vycítit problémy a předcházet jim, pomůže vám vytvořit v těle optimální podmínky potřebné k prevenci psychosomatických chorob a umožní sebe-léčení. Soustředí se na dech a jeho sladění s pohybem, je vhodná i pro začátečníky a prospívá například při bolestech zad a kyčlí. Lekce se věnují specifickým potřebám jednotlivců.

Základem je správné držení těla vycházející z kineziologie, na jeho dodržení se dbá ve všech asánách. Na hodinách můžete očekávat spinální cvičení, různé druhy kompenzačních cviků a delší výdrže v jednotlivých pozicích s důrazem na preciznost provedení. Mohou být zařazeny kratší dynamičtější pasáže. Hodiny jsou vhodné i pro začátečníky, kteří si myslí, že na jógu nemají dostatečnou flexibilitu či zkušenost.

Vinjása jóga

Vinjása (flow) spojuje různé sekvence jógových pozic, které posilují i protahují, zpevňují i uvolňují, revitalizují i uklidňují. Je to dynamická forma hathajógy stavějící na vědomém propojení dechu s pohybem. Kultivuje se při ní vnitřní i vnější síla, pracuje se s energií a pozorností, posiluje se vitalita a podporuje se přirozená inteligence těla v plynulém pohybu vedeném dechem. Současně ponechává prostor i pro spontánní, intuitivní pohyb.

Jóga v parku

Pojďte si s našimi oblíbenými lektory zacvičit do parku k Invalidovně.Cvičíme před budovou Invalidovny v parku – 50.0960044N, 14.4621833E
Vezměte si s sebou jógamatku, a pokud nemáte, postačí deka, ručník či šátek.

Vstupné 199 Kč.
Platit můžete hotově či Multisport kartou na místě konání události či online přes náš rezervační systém https://yk.isportsystem.cz/.

V případě nepříznivého počasí se lekce ruší (na FB a v rezervačním systému) a platby online se vrací.

Lektoři v zácviku

Naše studio dává příležitost studujícím lektorům jógy, aby si vyzkoušeli, jaké je to učit ve studiu před veřejností, ještě předtím, než do toho půjdou „na ostro“. Získávají tak potřebné zkušenosti.

Události

Kurzy jsou pravidelné uzavřené lekce, dílny (workshopy) delší jednorázová či víkendová setkání a pobyty se konají mimo Prahu.

Další nabídka

Představení služeb a zboží souvisejících s jógou, které nabízíme na recepci, v sále a menší místnosti i mimo prostory studia.