Druhy jógy, naši lektoři a nabídka

Lekce rozdělujeme podle druhu jógy a náročnosti cvičení. Vyzkoušejte také různé lektory a objevte co vám vyhovuje.

Jemná < 90 bpm

Jemné styly odpovídají klasické, hatha józe, zaměřené na získání kloubní flexibility a protažení svalů. Více zdůrazňují soustředění a dlouhou, avšak pohodlnou výdrž v pozicích. Je čas na zapojování vnitřních svalů a zlepšení správné techniky. Z lekce odejdete odpočatí a uvolnění.

Dynamická 90 - 110 bpm

Střední, v moderní době nejpopulárnější intenzita cvičení. Jednotlivé pozice na sebe v plynulém sledu navazují, často s dynamickým mezikrokem, vinjásou. Posiluje se střed těla, drží se polohy náročné na velké svaly. Odejdete osvěžení, protažení a posílení.

Náročná > 110 bpm

Pro ambiciózní, snažící se o maximální posílení svalů a středu těla současně s protažením v plynulé sekvenci poloh. Intenzivní hluboké dýchání a co největší koncentrace na pohyb a vaše tělo. Na konci také hluboké uvolnění. Odejdete zpocení, narovnaní a energizovaní.

Aštanga jóga

Vážná. Sestavená z navazujících poloh, které plynule přecházejí jedna do druhé, jako v pozdravu slunci. Pojí dýchání s plynulou změnou. Dynamický styl jógy, jehož základem jsou ucelené série jógových pozic (ásan), mezi nimiž se plynule přechází v souladu s dechem (udžají), využívají se energetické zámky (bandhy) a směr pohledu (drišti). Obtížnost každé ze 6 sérií se zvyšuje postupně, což umožňuje neustálé výzvy. Tento styl jógy pocházející z jižní Indie z městečka Mysore patří k fyzicky nejnáročnéjším.

Vinjása jóga

Vinjása (flow) spojuje různé sekvence jógových pozic, které posilují i protahují, zpevňují i uvolňují, revitalizují i uklidňují. Je to dynamická forma hathajógy stavějící na vědomém propojení dechu s pohybem. Kultivuje se při ní vnitřní i vnější síla, pracuje se s energií a pozorností, posiluje se vitalita a podporuje se přirozená inteligence těla v plynulém pohybu vedeném dechem. Současně ponechává prostor i pro spontánní, intuitivní pohyb.

Power jóga

Jako aštanga na steroidech. Má mnoho variací. Powerjóga je dnes velmi rozšířený styl a poměrně často bývá běžnými lidmi zaměňován za klasickou jógu. Jedná se ale o dynamickou formu, v zásadě je to jednodušší varianta aštangajógy. U powerjógy více než u jiných stylů záleží na učiteli. Powerjógu často učí lidé, kteří si pouze rozšířili působnost k aerobiku nebo pilates a klasickou jógu neznají. U nás však učí pouze lidé znalí jógy a powerjóga je tak vhodným cvičením pro všechny, kteří potřebují pro praxi více pohybu a dynamičnosti.

Mandala flow yoga

A powerful vinyasa class that will help you find the balance that the Mandala represents through asana, pranayama and meditation. Mandala (Sanskrit: मण्डल ‘circle’) is a spiritual and ritual symbol in Hinduism and Buddhism, which represents the universe.  We can use it as a symbol for organizational structure of the Self and the Universe and use it to help find balance in meditation and life. This class is a powerful vinyasa class that will help you find the balance that the Mandala represents through asana, pranayama and meditation. It will set you off with a boost and flow of energy to take you through the rest of your day. Suitable for beginners and advanced yogis alike, we will challenge our bodies with strong asanas, learn how to lift off the floor, as well as balance our senses and ground us down for a well rounded practice. Just like the Mandala.

Hatha jóga

Pradávná. Předchůdce všech posturálních stylů jógy (kladoucí důraz na polohy). Moderní formy jsou mírné. Podstatou jógy je naučit se vnímat i ty nejjemnější vibrace a energie a pracovat s nimi. Abychom ale byli schopní tyto energii vnímat, je třeba očistit své fyzické tělo. Nelze pouze nasměrovat svoji mysl dovnitř a koncentrovat se na energii, která námi proudí. Je potřeba také zprůchodnit dráhy a zbavit se různých bloků, které jsme si svým životním stylem vytvořili. Očištěním těla dojte k celkovému uvolnění – i na úrovni psychické.

Patandžali jóga

Vede k pozitivní mysli a vnitřní harmonii. Patandžali jóga je starodávná jóga, která se soustředí na jógu a ájurvédy a je velice účinná k ovládání nemocí, pro koncentraci mysli a k nabytí vyšší úrovně zduchovnění. Zvyšuje harmonii, přináší nám pokojný a příjemný život. Je jógou proti nemocem kombinující pránájámu, ásany a meditace, čímž léčí tělo, mysl i duši. Chcete-li získat lepší lidský život, praktikujte tedy patandžali jógu.

Iyengar jóga

Přesná a oblíbená. Soustředí se na správné polohy končetin a udržování pozic. Metoda tělesných a dechových cvičení vypracovaná B. K. S. Iyengarem z tradičních jógových nauk a celá desetiletí považovaná za nejucelenější a nejdůslednější koncepci jógových cvičení. Používá bloky, popruhy a deky, které zlepšují dosažení správné polohy a pomáhají se vyhnout zranění. Instruktoři studují nejméně dva roky na dosažení certifikátu. Vhodná zejména pro začátečníky a pro ty cvičence, kteří z různých důvodů nejsou schopni ovládnout techniku jógy bez dopomoci.

Terapeutická jóga

Méně je více. Správný pohyb začíná od správného nastavení opor, páteř se uvolňuje. Terapeutická jóga vám pomůže vycítit problémy a předcházet jim, pomůže vám vytvořit v těle optimální podmínky potřebné k prevenci psychosomatických chorob a umožní sebe-léčení. Soustředí se na dech a jeho sladění s pohybem, je vhodná i pro začátečníky a prospívá například při bolestech zad a kyčlí. Lekce se věnují specifickým potřebám jednotlivců.

Základem je správné držení těla vycházející z kineziologie, na jeho dodržení se dbá ve všech asánách. Na hodinách můžete očekávat spinální cvičení, různé druhy kompenzačních cviků a delší výdrže v jednotlivých pozicích s důrazem na preciznost provedení. Mohou být zařazeny kratší dynamičtější pasáže. Hodiny jsou vhodné i pro začátečníky, kteří si myslí, že na jógu nemají dostatečnou flexibilitu či zkušenost.

Jemná jóga nejen pro těhotné

Připraví tělo na porod / přirozeně regeneruje po něm. Vhodná i pro naprosté začátečníky. Jóga představuje bezpečnou a přirozenou metodu přípravy k porodu a mateřství. Hodiny se skládají z nenáročných pozic, které jsou zaměřené na jemné protažení a uvolnění těla a zlepšení držení těla, aby žena dobře fyzicky zvládla přibývající váhu v oblasti prsou a bříška. Dechová cvičení a cviky na zlepšení funkce pánevního dna připravují ženu k porodu. Cvičení během těhotenství vytváří bezpečný prostor k prohloubení vztahu maminky a děťátka a také prokazatelně zlepšuje regeneraci těla po porodu. Pokud jste jógu ještě necvičila, je možné začít cvičit na lekcích jógy pro těhotné se svolením od lékaře a začít s cvičením až od 13. týdne. Pokud máte dostatečné znalosti o těhotenství a zkušenosti s jógou, můžete přijít na kteroukoliv lekci z rozvrhu a přizpůsobit cvičení svému zdravotnímu stavu.

Vaše miminko je konečně tady a spolu s radostmi a péčí o něj přichází i jisté fyzické nástrahy – bolavá šíje a ramena od nošení a kojení miminka, uvolněné svaly pánevního dna a břišní svaly po porodu, nedostatek fyzické síly, a hlavně odpočinku kvůli spánkovému deficitu. Jóga muže napomoci eliminovat, nebo alespoň zmírnit tyto problémy a užít si pohodové a radostné mateřství. Cvičení jógy se doporučuje až po skončení šestinedělí (min. 8 týdnu po porodu císařským řezem) a po konzultaci s lékařem.

Protože se jedná o jemnou jógu, může se jí zúčastnit jakýkoliv začátečník, těhotenství není podmínkou!

Akademie

V našem studiu myslíme i na začínající lektory. Nabízíme jim zařadit jejich lekci mimo hlavní čas studia za snížené vstupné a pomoci jim tak udělat první kroky na cestě k budoucí kariéře profesionálního jógového instruktora.
Zkušeným učitelům nabízíme zařadit jejich lekce mimo hlavní rozvrh studia pro využití na klasické i nestandardni lekce či události.
Lekce jsou uváděny v našem rozvrhu a jsou otevřené pro všechny, nicméně základ skupiny cvičenců si lektor přivádí sám.

Události

Kurzy jsou pravidelné uzavřené lekce, dílny (workshopy) delší jednorázová či víkendová setkání a pobyty se konají mimo Prahu.

Další nabídka

Představení služeb a zboží souvisejících s jógou, které nabízíme na recepci, v sále a menší místnosti i mimo prostory studia.